noerrebro

fra alle hjørner

Ahaaa

For ca. 1 måneds tid siden, inden jeg rejste til Ikkenørrebro i et par uger, besøgte C og jeg Ahaaa på Blågårdsgade. Ahaaa er et arabisk madhus kendt for at servere byens bedste falafler. Og nok bare kendt generelt, for hold op der var kø den varme dag i juni, hvor vi besluttede os for at prøve den berømte falafel.

Det tog sin tid med køen, og inden vi nåede at bestille, havde de allerede keglet rundt i adskillige bestillinger. De havde virkelig travlt, men der blev grint en masse, og stemningen var god trods fejl i hver anden bestilling. ”Undskyld, jeg laver den lige stenhurtigt… Stenhurtigt? Æhm… Hedder det egentlig det? Nå, men du får den liiige om lidt…” Deres nummersystem var ikke til at finde ud af… Lidt morsomt med uddeling af ens numre til samtlige gæster! Og underligt at ikke alle fik et nr. Ikke desto mindre gik alle derfra med både mad og et smil på læberne – og det var jo egentlig det vigtigste!

Jeg bestilte en tallerken med falafler, tabouleh, grøntsager, tzatziki, humus og brød til 55,-

Haps, ret lækkert! Jeg er falafelelsker, og ja – deres falafler var lækre, og der var i den grad nok af dem! Men egentlig synes jeg ikke, at de adskilte sig fra andre Nørrebro’ske shawarmasteders falafler…? Deres humus var også god, og salaten helt fin. De glemte så at give os tabouleh, så vi fik lige en sodavand som undskyldning.

Christian bestilte den samme tallerken som min bare med marinerede oksekødsstrimler i stedet for falafler til 65,- samt kartoffelbåde til 25,-

Han var fint tilfreds og godt mæt bagefter!

Egentlig ville vi have taget retterne med og spist foran Sankt Johannes Kirken, men de glemte, at vi ville have maden to go, så vi endte med at spise i det lidt kedelige lokale, hvor vi dog med fornøjelse og lidt undren kunne følge med i den meget underholdende betjening.

Nu har jeg opdaget, at der er åbnet en ny Ahaaa lige ved siden af den nye slikbutik på Nørrebrogade…

Forstår det ikke helt – men måske nedlægger de den på Blågårdsgade? Eller også er det for at fordele de mange gæster…? Håber at betjeningen er ligeså munter der, og at man får ligeså mange falafler 🙂 I så fald kommer jeg måske igen

9 responses to “Ahaaa

  1. Caja juli 22, 2012 kl. 8:26 am

    Det et ikke dem fra Blågårdsgade, der har åbnet den nye restaurant på Nørrebrogade – de har bare taget det samme navn (og skrifttype)… Min kæreste var nemlig nede og spørge nede i den “oprindelige” restaurant… 🙂

  2. tantralicious juli 22, 2012 kl. 9:31 am

    Hvor på Nørrebrogade åbner den? Det lyder som noget for mig….
    /lækkersulten

  3. tantralicious juli 22, 2012 kl. 4:19 pm

    Taaak…. det er ved Runddelen, nichts wahr? Så må jeg af og spise der… Kender du den tyrkiske grill, der er på hjørnet af Nordre fasanvej og Nørrebrogade… som vist ikke hedder Nørrebrogade længere der… den ligger på hjørnet, på vej ud af byen, højre hjørne hvis man kommer indefra byen. For det første er maden god, og for det andet er det et magisk sted, med moské i kælderen, og det mest utrolige rum hvor man sidder og spiser – gratis the på samovaren, fantastiske mennesker fra hele verden, og rummet er beklædt med små grønne fliser og der er buer og akvarier og helt fantastisk… som at rejse langt væk midt i det hele.

    • noerrebro juli 23, 2012 kl. 9:11 am

      Nej nej nej, der må jeg hen! Lyder helt fortryllende. Tænk engang at der gemmer sig sådan nogle små magiske steder 🙂 Tak for tip! Ved dog ikke helt, hvor det er – er det sådan over for 7 Eleven?

      Blågårdsgade og Ahaaa nr. 1 ligger lige ved Dr. Louises Bro og søerne… Ahaaa nr. 2 ligger ca 400 meter derfra på Nørrebrogade også lige ved Dr. Louises Bro og søerne. Hvis man kører fra Runddelen og ind mod byen ligger Ahaaa nr. 2 på højre hånd lige efter Super Brugsen. Skriv endelig, hvis jeg skal give en bedre beskrivelse – det kan være lidt kringlet

      • tantralicious juli 23, 2012 kl. 5:55 pm

        Det er skråt overfor 7-Eleven – altså på modsatte hjørne i krydset, første egentlige bygning, den er svær at misse, hvis man går skråt over krydset, så kommer den lige på højre hånd. Jeg elsker deres pita falafel, men næsten endnu mere deres mevlana pizza, med feta, citron og persille… vegetarisk. Og så sidder der en masse glade afrikanere med lange kroppe og glade stemmer, og det er sku bare så dejligt at være der, sidde og nyde theen og se på det hele. Hvis jeg boede i Kbh sad jeg der tit med min Mac og skrev noveller… elsker det liv, der er derinde.

  4. Pingback: HALV PRIS PÅ VINDERSHAWARMA | noerrebro

Skriv et svar

