noerrebro

fra alle hjørner

Ikkenørrebro #1: Vegetarbrunch

Det hænder faktisk, at jeg bevæger mig udenfor Nørrebros grænser. Faktisk. Fx går jeg en tur rundt om søerne og ender på Østerbro… Eller jeg drikker kaffe, spiser på restaurant og tager til arrangementer på Ikkenørrebro. Så selv om man måske kunne mistænke mig for at være meget indskrænket ift. valg af spisesteder og gåture, så sker det altså ret så ofte, at jeg krydser grænsen og lister over til Ikkenørrebro. Som bevis for dette har jeg besluttet (med godkendelse fra i hvert fald én læser) at skrive om nogle af disse grænseoverskridende ture, så jeg sørger for, at også I oplever noget andet end lækre vegeburgere på Café Ñ, lune kaffer på Wascator og svedige koncerter på Mellemrummet. Er det ok?

Anyways, disse beskrivelser kommer selvfølgelig til at lægge under kategorien ”Ikkenørrebro” – så ved vi ligesom, hvor vi er 🙂 Der ligger desuden allerede andre beskrivelser af Ikkenørrebro’ske oplevelser

SÅ, Ikkenørrebro #1: Vegetarbrunch, here we go…

Min søster og jeg mødtes i går formiddags på Nørrebro for at slentre afsted langs søerne mod Vesterbro, hvor vi ville spise brunch på Von Fressen. En virkelig rart indrettet café med spejle, billeder og halve møbler på væggene, bløde plyssofaer, kitchy, orange plastikstole, skæve borde og brætspil i massevis. Vi var nogle af de første gæster og kunne derfor hurtigt bestille en af de tre tilgængelige brunchvarianter: Kødbrunch, vegetarbrunch eller vegansk brunch. Ekspedienten anbefalede vegetarbrunchen, så på trods af at der blev lokket med hjemmelavede linse- og gulerodsfalafler i den veganske, valgte jeg vegetaren ligesom min søster. Der gik ikke lang tid, så havde vi både kaffe, juice og en lækker brunch!

Brunchen bestod af røræg med purløg, gode, sprødstegte kartofler, grillede grøntsager (desværre med frisk koriander!), et par skiver emmentaler (sagde ekspedienten efterfulgt af et ”tror jeg”), super lækre vindruer, en skive safig vandmelon, agurkestrimler, en cremet flødeost, ok hvidt brød, lækkert varmt rugbrød, smør, deeejlig hummus, deeejlig auberginemousse og deeejlig blåbær-soyamælkssmoothie. Helt perfekt størrelse, mange forskellige småretter, super frisk frugt og det bedste: hummus! Vi var så klar til at indtage de lækre sager, og så skete der noget åndssvagt efter blot et par bidder: min søster satte tænderne i noget hårdt og knasende, hvilket viste sig at være et rimelig stort stykke glasskår. En kæmpe og meget uheldig fejl! Det var lidt af et chok, og mens ekspedienten undskyldte og hurtigt sendte brunchtallerkenen tilbage til køkkenet, gennemtyggede jeg forsigtigt hver eneste rørægsbid. Min søster fik så en ny brunch, og vi kunne spise videre, dog stadig forsigtige bidder.

Det var ellers lige så fint: lækker mad et lækkert sted, og så blev det ødelagt af et stykke glasskår. Så hvad lærte jeg af min oplevelse på Ikkenørrebro? Spis brunch på Nørrebro… 🙂 Ej, pjat. Jeg vil faktisk anbefale Von Fressens brunch bl.a. pga. deres lækre hummus og auberginemousse. Det var rart at slippe for pølser og pandekager… Glasskåret var helt sikkert en engangsoplevelse, så jeg tror ikke, man behøver lede efter glasskår i maden, når man spiser der. Dog synes jeg, at de burde have givet min søster et grande stykke af deres fristende chokoladekage, som hun sendte lange blikke efter…

Von Fressen ligger på Vesterbrogade 124.

Og lidt bonusinfo vedr. de forskellige slags brunch: I den veganske version, var røræg, flødeost og emmentaler skiftet ud med mango- og æblechutney, tahinmayo og linse- og gulerodsfalafler, og i kødversionen fik man bacon og pølser fra De Fynske Gårde i stedet for grillede grøntsager og auberginemousse. Alle tre brunchvarianter kostede 110,-

5 responses to “Ikkenørrebro #1: Vegetarbrunch

  1. tantralicious august 24, 2012 kl. 8:41 am

    Og din søs fik ikke nedslag i regningen eller noget? Det synes jeg faktisk er muggent dårlig service. Der skal bare ikke være glasskår i maden, og det skal sku følges af en kompensation.

    • noerrebro august 24, 2012 kl. 1:04 pm

      Nej, hun fik intet. De erstattede bare hendes brunch (som hun stort set ikke havde spist noget af) med en ny. I forhold til de konsekvenser glasskåret kunne have forårsaget, tænker jeg også, at det var ret dårlig service. De kunne fx blot have givet hende et gavekort på én ny brunch – det ville endda gavne dem, da hun jo selvfølgelig ville tage en anden person med så. Så selv om brunchen var rigtig lækker, og stedet var hyggeligt, så haltede servicen altså… Desværre

Skriv et svar

