noerrebro

fra alle hjørner

Kaffefestival

HVIS jeg var hjemme denne weekend, ville jeg tage til kaffefestival… Tænk at man overhovedet kan være så genial at hylde kaffen på den måde! Selv drikker jeg kaffe ret så ofte – helst med steamet soyamælk med vanille, da det både giver kaffen en virkelig lækker smag, men også skummer på en helt fantastisk måde. Og jeg skal helst have mindst to kopper om dagen – serveret i mine svenske røde kæmpekopper!

Så jeg må indrømme, at jeg er lidt trist over ikke at kunne være med her i morgen, når alt skal handle om kaffe i Sankt Johannes Kirkens park (over for Sankt Hans Torv.) Her kan man smage kaffe fra bl.a. Indien, Mexico og Italien, se på kaffekunst, høre historier om kaffe, lære kafferistningsteknikker, blive klogere på kaffens vej fra busk til kop og meget andet. Der vil desuden være koncerter i løbet af dagen med musikere, som sikkert eeelsker kaffe. Sangeren Ataf spiller koncert lørdag aften, og søndag aften indtager Karen Mukupa scenen.

Tjek programmet ud her og tag dine kaffesøstre under armen – det er vist noget med, at man godt må drikke 7 kopper kaffe om dagen og stadig være sund, så bare drik løs!

Skriv et svar

