noerrebro

fra alle hjørner

Indisk julemarked

Nu begynder julehyggen snart, hvis den da ellers ikke allerede er begyndt – jeg har fx både drukket julebryg og en hel del gløgg indtil videre, og jeg er kun blevet i gladere julehumør af det! Derfor har jeg tænkt mig at besøge årets første julemarked på fredag, altså i overmorgen, hvor der i baggården bag Nørrebrogade og Ravnsborggade vil være indisk julebasar. Den traditionelle danske jul er måske meget farverig, (eller dvs. rød og grøn!), men indiske julefarver favner nok hele regnbuen! Og en pink lanterne vil i hvert fald ikke ødelægge mit julehjem… Basaren byder på julepynt, lysestager, sarier, messingfade, gulvpuder, tæpper, håndmalet julepapir, lanterner osv. Det bliver helt sikkert farverigt og med de smukkeste indiske mønstre! Og så er der selvfølgelig julekager og julete 🙂 Så jeg vil tage min rejseveninde under armen og besøge Indien endnu engang – det er trods alt en del år siden, vi gennemrejste Indien sammen. Hvor ville jeg dog gerne afsted igen, men nu når Indien er kommet til Nørrebro, er det jo egentlig også ok!

Det indiske julemarked kan besøges fra fredag d. 23. mellem kl. 15 og 19, lørdag d. 24. mellem kl. 10 og 16 samt søndag d. 25 mellem kl. 11 og 15. Det finder sted i baggården bag Nørrebrogade 14 og Ravnsborggade 8 på Nørrebro.

Skriv et svar

