noerrebro

fra alle hjørner

Jul på Nørrebro

Fredag d. 30. november kl. 16 tændes juletræet på Balders Plads! Af en eller anden mærkelig grund har jeg aldrig oplevet et juletræ blive tændt her på Nørrebro, fordi jeg altid laver alt muligt andet. På fredag kl. 16 har min forelæser lige sagt god weekend, eller også er jeg allerede i gang med julefrokost på arbejdet. Har ikke lige fundet ud af, hvad jeg gør endnu…!

Nå, men juletræet tændes altså denne sidste novemberdag, og i den anledning vil der være musik og sang, gløgg, kakao og æbleskiver, besøg af the julemand samt tale af Lise Egholm, som er skoleleder på Rådmandsgads Skole, og som i øvrigt også tænder juletræet. Og jeg som troede, at det var borgmestertjansen – men det er da rart at se, at andre også får lov!

Lørdag d. 1. og 2. december mellem kl. 11 og 16, kan man tage et smut forbi Jægersborggade, som virkelig juler denne weekend. De går amok med juletamtam, og jeg tror faktisk, at det kommer til at være det mest julede julemarked på Nørrebro denne december, så det bør helt sikkert overvejes 🙂

Der er juleworkshop på Café Retro, karamelpinde i Karamelleriet, risengrød og ris a la mande hos GRØD, godteposer til børn med nissehuer i Klædefabrikken, gløgg og økologiske pebernødder hos Manfreds og Vin, engelsk æblecidergløgg til både børn og voksne på Café Lyst, lune norske vafler i Ladyfingers samt æblegløgg i Per’s Griseri og ROD, hvor man i øvrigt også kan købe sit juletræ, hvis man gerne vil være lidt tidligt ude. Desuden er gadens butikker fyldt med juletilbud.

Kan I mærke sneen falde? Jeg kan ikke, men derfor kan man vel godt drikke en masse gløgg alligevel!

9 responses to “Jul på Nørrebro

  1. Chasing Hygge november 30, 2012 kl. 1:47 pm

    Hej! Der er også julemarked på Den Økologiske produktionsskole i Ravnsborgade 😉 Og jeg er i gang med at post et billed fra Værdighedens Dag i min blog. Det var smukt med det var også lidt svært med blæst!

    • noerrebro december 1, 2012 kl. 8:08 am

      Ja, jeg så deres skilte på Dr. Louises Bro i går, men skulle desværre til julefrokost… Er det der mon også i dag?
      Faktisk nåede jeg alligevel til Værdighedens Dag, så jeg fik oplevet det 🙂 Så skønt og smukt, men ja, mange af dem faldt jo i søen med det samme… 😀 Glæder mig til at se dine billeder! Ærgerligt at vi ikke lige så hinanden

Skriv et svar

