noerrebro

fra alle hjørner

Kulturjulekalender del 1

Jubii, Kulturskaberne hos 2200Kultur har lavet en kulturjulekalender, som hver dag giver sit bud på et kulturelt arrangement, man kan deltage i. Den er dejlig mangfoldig og byder på lidt af hvert: katolsk messe, besøg i moske, jazz, kunstudstillinger, flødebolleværksted og meget andet. I dag kunne man opleve juletræet på Blågårds Plads blive tændt – og nej, jeg nåede det selvfølgelig ikke. Jeg når det aldrig!

I morgen d. 2. december er der julehygge i De Gamles By fra kl. 13-16. Man kan lave juledekorationer, julekranse og julehjerter, lege julelege, høre julehistorier, lave julegaver af genbrugsmaterialer og drikke GLØGG i lange baner. Arrangementet er gratis, men gløggen koster, og de anbefaler, at man medbringer genbrugsmaterialer.

D. 3. december kan man lave kreative juledekorationer og julepynt  med billedkunstneren Mette Wille på Nørrebro Bibliotek mellem kl. 14 og 18.

D. 4. december er der brevevent på Jægersborggades Retro fra kl. 19-22. Arrangementet er en del af Post A Letter Social Activity Club, og der vil være brevpapir, stempler og andet brevgejl, man kan hygge sig med. Det eneste, man skal medbringe, er penge til køb af frimærker og drikkevarer, og overskuddet går så til projekter i Sierra Leone og andre steder. ENDELIG kan man være i god tid med julekortene (i brevform frem for de kedelige e-mails), og så er det jo i hyggelige omgivelser.

D. 5. december afholder Ro Chokolade flødebollekursus kl. 16.30 og kl. 18! Det koster 100, kr, og man skal tilmelde sig hurtigt, for der er kun plads til 10 personer pr. kursus! Send en mail med navn, tlf.nr. og tidspunkt til Aziz på AX2Q@kff.kk inden 4. december. Skriv flødebolle i emnefeltet. UH, og den, som laver den flotteste flødebolle, får en præmie 🙂

D. 6. december er der sammenskudsgilde, Expat Dinner, på Nørrebro Bibliotek kl. 18. Man medbringer en traditionel ret fra sin hjemegn og deler så maden med alle de andre madelskere. Tilmelding sker på biblioteket senest d. 4. december. Det er jo nærmest som Mangfoldighedsfesten!

D. 7. december afholdes catalansk jul i Verdenskulturcentret kl. 17-02. Det koster 140 kr, og man får så catalansk julemad, dessert og kaffe. Der vil desuden blive leget fjollede, catalanske julelege, og senere vil Txarango, Dj Mescal og Dr. Batunga fylde aftenen med god musik. Tilmelding sker på infocasal@casalcatala.dk.

Fortsættelse følger. I skal jo ikke få julestress allerede i dag!

14 responses to “Kulturjulekalender del 1

  1. tantralicious december 1, 2012 kl. 11:02 pm

    Det lyder røvgodt altsammen…. ❤

    • noerrebro december 1, 2012 kl. 11:14 pm

      Ja ik? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave flødeboller, men jeg tænker, at pladserne allerede er blevet hapset!

      • tantralicious december 3, 2012 kl. 9:34 pm

        Synes ikke flødeboller er det fedeste i verden – men hvis nogen holder kursus i at lave syrligt-søde vingummier uden svinesaft så er jeg godt nok klar 🙂

        • noerrebro december 4, 2012 kl. 7:18 am

          Det synes jeg egentlig heller ikke. Men jeg tror, det er det fedeste at lave! 🙂
          Uh, det lyder også lækkert! Især uden svinesaft 😉

          • tantralicious december 5, 2012 kl. 10:27 pm

            Ja, svinesaft er no go 😉
            Fandt syrlige vingummier i Sverige uden svinesaft… det er helt umuligt at finde herhjemme… typisk, når man er afhængig.

          • noerrebro december 6, 2012 kl. 7:48 am

            Måske kan man skrive til selve producenten i Sverige og få tilsendt et lille lager? 😉

          • tantralicious december 6, 2012 kl. 1:50 pm

            Hvorfor ‘lille’? 🙂 Skal nok ikke bede om et års forbrug… så er jeg er da helt i skoven finansielt.
            Bortset fra det har min lokale nødde-og-chokolade-mand i bazaren her mandler med overtræk af hvid chokolade og kardemomme.
            Edderrådme gode.

          • noerrebro december 6, 2012 kl. 4:03 pm

            Haha, ja! + man kommer måske til at spise det oftere end man normalt ville.
            Åh, det lyder dejligt… Jeg har også fundet mandler med chokoladeovetræk (mørk og med kakao) i min elskede slikbutik på Elmegade 🙂

          • tantralicious december 7, 2012 kl. 12:40 am

            Jeg synes i øvrigt vi skulle lave en blogbog om vores oplevelser på bus 5A. Jeg elsker fandme den bus, elsker at sidde og se på mennesker der og prøve at gætte deres historie eller bare hvordan de har det… og man ser de fineste hjerter der.

          • noerrebro december 7, 2012 kl. 7:12 am

            Det er en god idé! Jeg kører desværre aldrig med bussen… Men jeg kan forestille mig, hvordan man sidder og digter historier og oplever sjove ting

          • tantralicious december 7, 2012 kl. 11:22 pm

            Så går du glip af det allerallerbedste ved Nørrebro… skyd den cykel og få et liv ❤

          • noerrebro december 8, 2012 kl. 8:51 am

            Haha, åh nej, det ville jeg ikke kunne gøre. Det er ligesom at sige til en alkoholiker, at han aldrig må drikke en bajer igen. Eller at bede en mor om at forlade sit barn. Jeg er afhængig af min cykel, den er smuk, jeg giver den kærlighed hver dag, og jeg snakker sågar til den på særlige dage. 😉

          • tantralicious december 8, 2012 kl. 11:14 pm

            Åh, det er så smukt med ægte kærlighed… Måske er den klar til et åbent forhold? Hvor du tager bussen engang om året men lover din cykel at det altid vil være jer? Eller måske kan du få lov at tage cyklen med i bussen, så det er noget I kan have sammen? ❤

          • noerrebro december 9, 2012 kl. 11:09 am

            Tja… Det vil jeg overveje. Men jeg tror nu, at cyklen forbliver min ven og bussen min fjende

Skriv et svar

