noerrebro

fra alle hjørner

Oprydning med Sund Sult

Forleden ”fejrede” vi store-oprydnings-dag på Sankt Hans Gade, nærmere bestemt i vores lille lejlighed. Eftersom vi intet kælder- eller loftrum har til rådighed, er alle vores ting samlet på små 45 km2, hvilket er rimelig småt taget vores mange ting i betragtning. Jeg elsker bøger, C elsker dvd’er, og vi begge elsker cd’er. Desuden elsker jeg at finde nye ting (i gårdhjørnet!), som jeg pludselig have (så som et par stole, en guitar, et fint lille sy-/cafebord og en skrivemaskine), men heldigvis er jeg blevet god til at give tingene videre, når jeg har set nok på dem. Jeg har lavet den regel, at jeg, når jeg har læst en bog færdig, skal give den videre til en anden dejlig person – en person, som jeg tænker, bogen passer til. Nå, men forleden holdt vi altså store-oprydnings-dag, og i den anledning fik vi smidt to kæmpe sække med gammelt ragelse i skralderen, to kasser til genbrugsbutikken på Ahornsgade (pengene går til et indisk børnehjem, så vidt jeg husker), en kasse til min mors kælder og en kasse til give-away 🙂 Og nu er der mere rum og lys, særligt over reolerne. Fantastisk! Når man bor så småt, må man desuden være kreativ, og derfor har vi forhøjet vores seng, således at der under den kan være en del flyttekasser. Perfekt som ”kælderrum”!

Da vi om aftenen efter en hel dags oprydning, konfronteret med gamle fotos, eksamensbeviser fra folkeskolen og puslespil fra barndommen, stadig var begravet i kasser, sække, skrammel og støv, var det eneste rigtige at købe take-away. Det endte i pizza fra Torvets Kebab på Sankt Hans Torv og salater fra Sund Sult på Elmegade. Sidstnævnte er efterhånden yndlingsstedet. Jeg valgte en menu med fire salater til 49,50 kr. (efter studierabat på 10 %) og fik lækker hummus, tzatziki, tunsalat og kikærtesalat med dertilhørende rugbrød til. Alt for meget mad egentlig! Men super lækkert… Sund Sult kan helt klart anbefales. C’s pizza var vist også god – den røg i hvert fald hurtigt ned! 😉

P1210186

Sidst jeg besøgte Sund Sult, var med to veninder fra studiet. De fik hhv. en krebsesandwich og en roastbeefsandwich med brie, hvilket de var ret begejstrede for. De var fyldt med frisk salat og nødder, en “eksplosion af smagsindtryk!” Haps… Ikke dårligt. Jeg selv fik hummus, tunsalat, kikærtesalat og broccolisalat… Der tegner sig et mønster… 😉

P1190954

Krebsesandwich

P1190953

Roastbeefsandwich

P1190952

Kikærtesalat, broccolisalat, hummus og tunsalat

Sund Sult ligger på Elmegade 8.

2 responses to “Oprydning med Sund Sult

  1. Camilla april 5, 2013 kl. 7:42 pm

    Sund Sult er sååå godt!
    Min læsemakker og jeg er nærmest stamkunder der i ugerne op til eksamen 🙂

Skriv et svar

