noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro Teater

Det er den smukkeste morgen i dag! Klar, blå himmel, sol, frisk luft, fine skygger, folk i gaderne. Jeg nyder morgenen med chokobananpandekager og masser af kaffe.

IMG_20130921_094851

 

Om lidt skal jeg vaske gulv på Max’ kommende værelse, da han flytter ind om ca. 2 timer (og allerede har formået at smide ALLE sine nøgler væk! Hihi…) Jeg glæder mig. Det bliver en spændende forandring, som formentlig giver plads til nye venskaber, muligheder for ny læring og viden, konstruktive udfordringer og personlig udvikling. Sådan er det jo, når man lukker nye mennesker ind i sit liv.

Og så lige en lille ting: Jeg beklager mit fravær, men der sker så meget for tiden. Har fået nyt job, og det gamle job kræver samtidig ekstra meget af min tid. Derudover er jeg startet på kandidaten, og jeg er ”pludselig” blevet meget, meget social 🙂 Det er dejligt, men tiden flyver afsted, og jeg når ikke at blogge om shawarmamesterskaber, nye isbutikker, spøjse gåture og vilde, farverige fester. Det kommer nok 🙂

Nu skriver jeg jo så! Dagen i dag byder nemlig på åbningsfest. Nørrebro Teater har bygget en ny bar, hvor der pt. serveres gratis morgenbrød og drikkevarer til halv pris. Hyggen startede kl. 10, og folk står formentlig lige nu og griner af Rune Klan eller lytter til teaterdirektør Kitte Wagner.

Der vil være festlige indslag hele dagen, og hvis Max er klar på en lille væk-fra-papkasser-tur, så smutter vi nok derhen og hygger lidt 🙂 Ellers står den på livlige bobler her på Sankt Hans Gade og senere læxi drinks på MEXIBAR!

Nå, men kl. 11 underholder Rosa fra Rytmeskoven (aner ikke, hvem hun er – men det er børneunderholdning). Kl. 12 optræder Annika Aakjær med sin fine stemme, kl. 13 viser tryllekunstneren Jan Hellesøe sine magiske evner, vandpibebaren åbner kl. 14, hvor Ida Gard samtidig optræder, og kl. 15 er der mulighed for at opleve lidt af det kommende satireshow “Djøf med Løg(n)” leveret af komiker og historiefortæller Per Helge Sørensen.

Bag bardisken kan man desuden beundre kunstmaleren Allan Ottes vægmaleri. Det skulle angiveligt præsentere Nørrebrogade på en lidt anderledes, finurlig måde.

Planen er ellers, at baren skal være åben fra 10-24 alle dage, hvor der serveres både morgenmad, sandwiches og snacktallerken samt kaffe fra Drop Coffee, øl fra Nørrebro Bryghus, økologiske cocktails og vin. Jeg er på!

 

Det hele finder sted på Ravnsborggade 3…

 

Skriv et svar

