noerrebro

fra alle hjørner

HALV PRIS PÅ VINDERSHAWARMA

Som de fleste Nørrebrogensere måske ved, har der lige været shawarmamesterskab på Nørrebrogade, hvor priserne lød på den bedste shawarma, bedste tilbehør og bedste atmosfære. Vinderen af den bedste shawarma blev Bab Al Hara, mens Beyti vandt for bedste tilbehør og Ahaaa for bedste atmosfære. Førstnævnte har jeg aldrig besøgt (eller også har jeg været for fuld til at lægge mærke til navnet), mens jeg har smagt durum kl 3 om natten hos Beyti (den var helt sikkert virkelig god!) og spist falafler på Ahaaa (dog ikke den på Nørrebrogade, men den på Blågårdsgade – kan stadig ikke finde ud af, om de hænger sammen, eller om de bare har det sjovt med at bruge samme navn OG skrifttype?).

Nå, men nu har jeg så lige opdaget, at der sælges Tipsterdeal til Bab Al Hara, som lyder på 2 x pitabrød eller durum med shawarma/kylling/falafel + 2 x pomfrit + 2 x sodavand til halv pris, dvs. 60 kr. i alt. Der er allerede 324 personer, der har købt denne deal, hvilket vil sige, at 648 har planer om at smage vindershawarmaen! Og dealen udløber først om ca. 82 timer, så… De bliver da nødt til at udvide den lille minishawarmabiks snart 🙂

Nu glæder jeg mig så til at spise tømmermændsshawarma sammen med søde Max på lørdag! Hvem ved, måske følger en lille thumbs-up-tale, hvis jeg er lige så begejstret for vindershawarmaen som resten af KBH…

For resten er det den mest komiske rejsebeskrivelse, Tipster giver af Nørrebrogade: “Tag på eventyr-tur ned ad Nørrebrogade fra Dronning Louises Bro til Nørrebro Runddel. Oplev det pulserende og farverige liv i gaden og de mange glitrende butikker med juveler, smykker og ure. Se fantasifulde facadeskilte med arabiske skrifttegn, grønthandlere i stribevis, cykelhandlere, frisører, pizzeriaer og et utal af shawarmabarer.” Folk kommer åbenbart fra indre by og skal opleve denne fantastiske gade, som er noget helt særligt og eventyragtigt på Nørrebro. (Et lille tip: hvis I vil på noget, der ligner et eventyr, så gå hellere ned ad Griffenfeldsgade eller fortsæt ad Nørrebrogade på den anden side af Runddelen!)

Bab Al Hara ligger på Nørrebrogade 104 🙂

Og dette indlæg er naturligvis ikke sponsoreret!

10 responses to “HALV PRIS PÅ VINDERSHAWARMA

  1. Charlotte september 26, 2013 kl. 12:21 pm

    Jeg er jo stamkunde hos Ahaaa på Nørrebrogade, og jeg undrede mig over det samme, dengang den åbnede, og så googlede jeg mig frem til en debat om det.
    Så vidt jeg husker, er det noget med, at der var en af ejerne der købte sig ud af den på Blågårdsgade, men fik lov til at få navnet med til sin egen forretning. Så det er to forskellige ejere, men de nyder begge godt af brand-værdien. Og jeg tror det er den på Nørrebrogade, som har tilføjet ‘Det arabiske madhus’ til navnet, der har vundet prisen, for stedet er meget hyggeligt indrettet 🙂

    Tror også de har lidt forskellig menu, men det er noget med at de har delte rettigheder til falafelopskriften, hehe 🙂

    • noerrebro september 26, 2013 kl. 7:39 pm

      Ahaaa (tihi)…
      Fantastisk – så ved jeg det! jeg har virkelig undret mig over det, for det sidste, jeg fik at vide, var, at de slet ikke kendte hinanden, og det gav jo slet ingen mening!
      Men fint at de deler falafelopskriften – det skulle jo angiveligt være den bedste! Jeg tror dog, at jeg har en anden favorit 😉

      • Camilla LW oktober 1, 2013 kl. 1:03 pm

        Nu er jeg en nysgerrig falafel-elsker – hvor er så din favorit?

        • noerrebro oktober 1, 2013 kl. 8:37 pm

          Jeg smagte lige Bab Al Haras falafler, og de var lækre! Men ellers plejer Runddelens Kebabs falafler at være super gode! Synes dog ikke, at de adskiller sig vildt meget fra Ahaaas… Dvs. Ahaaas var ikke bedre end Runddelens…!

  2. Lisa september 26, 2013 kl. 1:06 pm

    Tusinde tak for tippet, det har jeg gjort mig brug af, så jeg har noget tømmermandsmad til gode!
    Jeg har forresten sendt dig en email for et par dage siden, som jeg håber, at du vil svare på 🙂

    • noerrebro september 26, 2013 kl. 7:40 pm

      Hej Lisa.

      Jeg tjekker ikke min mail så ofte, men det vil jeg da gøre lige med det samme! Og så lover jeg at svare 🙂

      Det kan være, vi ses til tømmermændsgourmetmiddag 😉

  3. Moegfald september 27, 2013 kl. 11:33 pm

    Glæder mig til at få en god gang shawarma. Tak for tippet!

  4. Malene september 30, 2013 kl. 11:27 am

    Hej!

    Tak for en super blog.
    Hvis man meget gerne vil invitere dig (fordi du laver super indlæg om Nørrebro – og er så dejligt aktiv på Instagram) til en begivenhed – måske gerne snakke med dig om, hvorvidt du vil fortælle en historie om Nørrebro – hvordan får man så fat på dig?

    Du kan kontakte mig på c40r@kff.kk.dk

    Alt det bedste,
    Malene
    /BLÅGÅRDEN

Skriv et svar

