noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro’ske sunde bananbollemuffins

Forleden fik jeg lyst til at bage. Så jeg bagte. Faktisk blev det til hele tre forskellige sunde former for brød: 25 stenalderagtige boller med rødbede og gulerod (i en af dem gemmer sig min blenderskive! Typisk…), det kendte stenalderbrød samt disse små bananbollemuffins, som ligeledes er en stenalderopskrift.

P1240389

På instagram er det umuligt ikke at blive inspireret af de mange lækre madbilleder, folk lægger op, og mange af opskrifterne gemmer jeg til senere brug, selv om jeg godt ved, at jeg aldrig kommer igennem de 100-200 opskrifter, jeg nu har liggende. Men i lang tid har jeg haft lyst til at smage de bananbrød, der bliver lavet rundt omkring i verden, og som ser utroligt indbydende ud. Derfor har jeg ladet mig inspirere af forskellige opskrifter og er kommet frem til denne lidt julede bananbollemuffinsopskrift.

Hvis man synes, at min opskrift er lidt for julet, kan man udelade kardemomme og nellike, men kanel skal der nu i efter min mening. Og hvis man er ellevild med ølkage (som jeg er!), så er det en perfekt sund erstatning!

Nørrebro’ske sunde bananbollemuffins

Ingredienser:

300 g banan (eller ca. 3 stk.)

25 g kværnet hørfrø

60 g kokosfibre (kokosmel kan sikkert også bruges)

1 spsk kanel

1 tsk stødt nellike

1 tsk kardemomme

1 tsk bagepulver

1 spsk kokosolie

1 spsk agavesirup eller flydende honning

3 æg

Fremgangsmåde:

Mos bananerne og tilsæt de tørre ingredienser. Blend det og rør så de våde ingredienser i.

Bom bom, så nemt, så nemt!

Fordel dejen i 12 muffinforme og bag dem i ovnen i ca. 35 min ved 160 grader.

P1240366 P1240368 P1240375 P1240377 P1240380 P1240386

Vupti, spis…

2 responses to “Nørrebro’ske sunde bananbollemuffins

  1. Mette oktober 14, 2013 kl. 7:31 am

    Hej smukke. Sikke en lækker opskrift at læse her fra morgenstunden. Esther, Hjalte og jeg er lige vågnet. Vi savner dig ❤

    • noerrebro oktober 14, 2013 kl. 7:10 pm

      Ville også ønske, at jeg var hos jer og ikke skulle igennem færdighedstræning. Men jeg skal jo have trænet mine færdigheder, sååå…

      Vi må bage dem en dag ❤ HILS

Skriv et svar

