noerrebro

fra alle hjørner

Gløgg på Floras Kaffebar og Bevar’s

Et af de eneste juletræer, der ikke overgav sig til Bodils vilde færden og hardcore attitude, var det smukke et af slagsen på Blågårds Plads. Rådhuspladsens juletræ overgav sig til Bodil og lod sig falde, og juletræer landet over fulgte trop. Men på Blågårds Plads stod træet fint, stolt og fast. Det er lidt sejt 🙂 Jeg var så heldig at se det blive tændt søndag d. 1. december, hvor min ven kørte mig til Frb. for at hente kassen med julepynt i min mors kælder. Jeg fik lokket ham med ned til pladsen, hvor der var gang i pandekagerne og gryden med mælkete. Et par nisser underholdt børnene med sange og ballade, og det var egentlig ret så hyggeligt i mørket. Det var dog alt for koldt, så vi satte os ind på Floras Kaffebar og drak gløgg og spiste æbleskiver, mens vi så træet blive tændt.

P1240590 P1240591

Det var min første gang på Floras Kaffebar, og det var faktisk rigtig hyggeligt. Gløggen var lækker og dejlig varm, men der kunne naturligvis godt have været mere snask (mandler og rosiner) i 🙂 Sådan er det jo altid. Æbleskiverne blev serveret med et par appelsinskiver og en vindrue samt syltetøj og naturligvis det bedste: flormelis. De var også gode – standard – og egentlig ikke noget vildere. Men det var lige, hvad vi havde brug for…. Så sad vi derinde og hyggede, mens der kom gang i juletræet på Blågårds Plads.

4 æbleskiver med 1 glas gløgg kostede 59,-

P1240592

Forleden til Bevar’s fødselsdag var jeg så heldig at få et glas hvid gløgg (for første gang i mit liv) med mandler, rosiner og valnødder (ikke et hit med sidstnævnte dog!) serveret i et vinglas, og ligeledes smagte jeg deres æbleskiver. De var virkelig lækre, ikke standard, men sådan svampede på den helt rigtige bløde og ikke tørre måde. Kan klart anbefales!

P1240635

One response to “Gløgg på Floras Kaffebar og Bevar’s

  1. Pingback: Den bedste gløgg på Nørrebro | noerrebro

Skriv et svar

